Nowy proces fakturowania w KSeF w SAP

Krajowy System e-Faktur w SAP – co nowy system oznacza dla przedsiębiorców?

Niezależnie od branży i prowadzonej działalności, każdy przedsiębiorca musi mierzyć się z nadchodzącymi zmianami. Proces digitalizacji następuje w każdym sektorze biznesowym. Wpłynął już na księgowość, rachunkowość, a w tym roku również na fakturowanie. 

 

Mowa o Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF), który umożliwi scentralizowane wystawianie i odbieranie faktur elektronicznych. Jak korzystać z nowego systemu? Do kogo jest skierowany? Co daje przedsiębiorcom i osobom prywatnym? Kto na tym zyska i jakie wymogi należy spełnić? To jedne z najczęstszych pytań zadawanych przez przedsiębiorców. Dziś postaramy się na nie odpowiedzieć.

 

KSeF – jak wystawić e-fakturę?

 

Istnieją dwa sposoby wystawienia e-Faktury za pośrednictwem KSeF. 

 

Pierwszy to aplikacje na stronach rządowych, udostępnione przez Ministerstwo Finansów. Są one zupełnie darmowe i każdy może uzyskać do nich dostęp. Jednak to oprogramowanie nie jest zbytnio rozbudowane i zaleca się je głównie mniejszym firmom, które wystawiają mało faktur. 

Drugim sposobem jest korzystanie z komercyjnych aplikacji przeznaczonych do rozliczeń podatkowo-księgowych, które za pomocą interfejsu API prześlą dane do KSeF. Użytkownik takiego programu  najpierw będzie generował plik w formacie xml, a potem przesyłał go do KSeF, gdzie stanie się e-fakturą.

 

Jak wygląda proces fakturowania z Krajowy System e-Faktur w SAP?

 

Główną ideą krajowego systemu e-Faktur jest przyspieszenie i centralizacja obiegu faktur. Gdy dokument utworzony w systemie SAP trafi do Krajowego Systemy e-Faktur otrzyma swój unikalny numer i stanie się oficjalnie fakturą. Tym samym wszystko, co związane z utworzeniem dokumentu nadal będzie realizowane lokalnie i bezpośrednio w siedzibie firmy, bez dodatkowej kontroli i pośredników, natomiast wprowadzenie dokumentu do obiegu prawnego jest już realizowane online.

 

Jak wygląda proces nadawania uprawnień w KSeF?

 

Do uruchomienia KSeF wymagane są specjalne upoważnienia. Pracownik, który chce odczytywać faktury i tworzyć je w imieniu firmy musi uzyskać specjalny token autoryzacyjny z odpowiednią rolą. Dopiero uzyskując wspomniany token, KSeF przyjmie fakturę i wystawi jej unikalny identyfikator, dzięki któremu będzie można ją zidentyfikować w bazie danych. Wówczas E-faktura jest uznawana za wystawioną. O dacie wystawienia decyduje data przesłania do Krajowego Systemu e-Faktur w SAP. 

 

Aktualnie system udostępnia kilka metod tworzenia tokenu autoryzacyjnego, takich jak: profil zaufany, podpis kwalifikowany, pieczęć kwalifikowana. 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przejdź na stronę dedykowaną e-fakturze w SAP i przyłącz się do pilotażu! Dzięki temu będziesz gotowy na nieuniknione zmiany w systemie fakturowania.

ZOBACZ JAK MOŻEMY ZDIGITALIZOWAĆ TWOJĄ FIRMĘ

Spotkajmy się w mediach społecznościowych: